UT-5 Introducere în urbanism

Facultatea de Urbanism / Amenajarea și Planificarea Peisajului
anul I, sem 1, 2020-2021 | Disciplină obligatorie | Ore/săptămână: 1C+1L | Credite ECTS: 2
Departament:
Planificare Urbană și Dezvoltare Teritorială
Titular:
conf.dr.arh Liviu Ianăși
Obiective:

Cursul urmareste in principal doua obiective: intelegerea de catre studenti a domeniului si dobandirea notiunilor de baza in urbanism, precum si deprinderea unor abilitati necesare in practicarea profesiunii – in principal cele de observare, comunicare si lucru in echipa.

Conținut:

Cursul este complementar celuilalt curs din primul modul – Orasul in istorie, dar si in relatie cu modulul al treilea – Comunicare. Aceasta disciplina isi propune facilitarea trecerii de la invatamantul liceal la canoanele formarii academice si catre insusirea unui limbaj profesional adecvat. Activitatea la seminar este structurata ca acompaniere prin exercitii a cunostintelor introduse la curs.
Dupa o prima sedinta dedicate insusirii unor notiuni fundamentale (definire, sistem, structura, teorie, experiment, planificare etc), urmatoarele cinci cursuri urmaresc intelegera generica a orasului vazut prin diferite “lentile” – orasul ca si comunitate umana, ca ansamblu de activitati, ca sistem de spatii deschise si construite, orasul ca loc al fluxurilor si ca suprapunere de straturi istorice. Ultimul curs abordeaza problematica managementului urban, a planificarii si proiectarii urbane, facilitand totodata intelegerea de catre studenti a parcursului lor in formarea universitara.
La seminar, studentii intocmesc, prezinta, discuta si evalueaza lucrari intocmite individual sau in echipe (de2-5studenti) in urma unor observatii directe in diverse zone ale orasului, in diverse momente din zi sau saptamana. Tot in cadrul seminarului, studentilor le sunt prezentate tehnici de observatie si lucru in grup, precum si de prezentare publica. Se urmareste totodata obtinerea unor modificari in ceea ce priveste metodele si practicile de invatare, in relatie cu cele prezentate la cursul de “Tehnici de comunicare si studiu”.

Metoda de predare:

Si prin formele de predare este urmarita tranzitia de la invatarea din liceu, la cea academica – prelegerile de la cursuri sunt intrerupte de momente de discuie cu studentii, prezentari ilustrate de cazuri si teste scurte, urmarindu-se obisnuirea treptata a studentilor cu expuneri mai lungi si mai abstracte. Totodata, atat cursul cat si seminarul urmaresc incitarea studentului la studio individual si la explorare bibliofgrafica

Mod de evaluare:

examen-exercitiu, desfasurat pe parcursul mai multor ore, cuprinzand etape de grup si individuale

Bibliografie minimală:

Nu este utilizata bibliografie, accentual fiind plasat asupra exercitiilor si a unor notiuni elementar dobandite in clasa. Este insa solicitata utilizarea dictionarelor si a motoarelor de cautare

modifică