- Titular:
- lect. Andreea Neacșu
- Colectiv:
- conf. dr. arh. Carmen Dumitrescu, lect. dr. sculptor Ionel Istoc, asist. Andreea Ivanciof
- Obiective:
- Se urmareste dezvoltarea creativitatii, inventivitatii si exprimarii plastice,
aplicate in zona plastica a arhitecturii de interior cat si a designului de produs. Studentii isi vor dezvolta de asemenea capacitatea de a abstractiza forme si spatii, esentializandu-le intr-un mod cat mai graitor.
Cursul isi propune pentru inceput familiarizarea studentilor cu tehnici utilizate in arta plastica a secolului XX: colajul, pictura in culori acrilice (si ulei, la alegere) precum si variate tehnici mixte. - Conținut:
- Titlul temelor:
1. AUTOPORTRETUL. ESENTIALIZARE Mijloace de expresie specifice cubismului (Picasso, Braque, Gris). Investigarea modalitatilor prin care o forma poate fi esentializata. Paleta de culoare monocroma sau restransa la 2-3 culori. Schite pe hartie si pictura pe panza.
2. CASA. LUMINA SI INTERIOARELE. Compozitie si mijloace de expresie specifice expresionismului (Munch). Studiul relatiei expresive intre spatiile interioare si lumina care le contureaza. Spatii, lumini si personaje. Comemorarea accidentului de la Colectiv.
3. OBIECTE SI PERSONAJE. Compozitie si mijloace de expresie specifice artei abstracte. (Miro, Kandinsky, Klee). Etape: reprezentare figurativa –abstractizare.
Tema complexa – 4 saptamani.
4. MEMORIA. Relatia dintre spatiu, timp si personaje. Compozitie si mijloace de expresie specifice pentru curentul Pop-Art. Investigarea modalitatilor grafice si picturale prin care se poate descrie povestea acumulata in timp a unui obiect si incarcatura emotionala pe care o primeste in relatie cu un personaj.
5. AMPRENTA SI SCRIITURA. Relatia intre elemente grafice, fotografie si diverse suprafete. Compozitie si mijloace de expresie specifice pentru Tapies. Studiul scriiturii ca semn plastic, interventia concreta a gestului in pictura. Tema complexa – 4 saptamani - Metoda de predare:
- Prelegeri insotite de proiectii, urmate de lucru in atelier
- Mod de evaluare:
- Media din notele lucrarilor.
- Bibliografie minimală:
- - Leyton M.,Springer, “The structure of paintings”, Verlag, Wien, 2006
- David Hopkins, “Dada and Surrealism: A Very Short Introduction” , Oxford University Press, USA, 2004
- Heskett John, “Design: A Very Short Introduction”, Oxford University Press, USA, 2002
- Stallabrass Julian, “CONTEMPORARY ART:A Very Short Introduction”, Oxford University Press, USA, 2004
- Cottington David, “Modern Art: A Very Short Introduction” Oxford University Press, USA, 2005
- James Jamie, “Pop art”, Borders Press, Phaidon Press Limited, 1996
- Mical Thomas, “Surrealism and Architecture”, Routledge, Taylor & Francis Group, London and New York, 2005
- Smith,Terry, “CONTEMPORARY ART WORLD CURRENTS, Laurence King Publishing, New Jersey, USA, 2011,
- Apollinaire Guillaume, Eimert Dorothea, Podoksik Anatoli, “Cubism”, Parkstone International, 2008
- Bassie Ashley, “Expressionism”, Parkstone International, 2008
- Chase Linda, “Hiperrealism”, Rizzoli International Publications, Inc. New York, USA, 1975
- Upjohn, Wingert, Mahler, “History of World Art “,OXFORD UNIVERSITY PRESS, New York, USA, 1958
- Pile, John F.”History of interior design”, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey. USA, 2000
- Jones Amelia, “A Companion to Contemporary Art since 1945”, Blackwell Publishing Ltd, , Oxford OX4 2DQ, UK, 2006
- Fineberg Jonathan, Art since 1940, “Strategies of being” Prentice Hall, New Jersey, USA, 1995 - Observații:
- - cursul poate avea ore adiacente optionale
- cursul poate fi extins ca durata si tematica pentru studentii Facultaii de Design de Produs, iar lucrarile pactice pot fi diferentiate.( la unele cursuri exista propuneri alternative in functie de facultatea la care studiaza studentii)