BP1-21 Proiectare de arhitectură / Teoria proiectului (1.1)

Facultatea de Arhitectură / Arhitectură
anul I, sem 1, 2024-2025 | Disciplină obligatorie | Ore/săptămână: 1L+12P | Credite ECTS: 7

Exercițiul 1, 2024-2025

An 1 e1 ro-en.pdf

Fișa disciplinei

BP1-21 A Proiectare de arhitectura - Teoria proiectului (1.1).pdf
Departament:
Bazele proiectării de arhitectură
Titular:
conf.dr.arh. Melania Dulămea
Colectiv:
https://www.uauim.ro/departamente/bp/grupe/
Limba de predare:
română
Obiective:
- Înțelegerea, utilizarea și perfecționarea instrumentelor elementare ale reprezentării arhitecturale: grafice (plan, secțiune, elevație, axonometrie, fotografie, crochiu, colaj, schemă analitică etc.) și lingvistice (textul arhitectural și limbajul, termenii de specialitate), precum și cu diferitele tehnici de reprezentare (grafit, tuș, pastel, colaj etc.) ;
- Formarea și dezvoltarea capacității de a identifica caracteristicile și calitățile unei clădiri, de a le analiza și sintetiza, de a o clasifica într-o tipologie spațială ;
- Operarea cu elementele de bază ale producerii spațiului în propunerea unor spații cu intenție și semnificație, înțelegerea și operarea cu noțiuni ca sistem, ritm, tramă, înțelegerea și operarea cu diferitele configurații spațiale specifice – tipologiilor studiate;
Conținut:
Proiectul conține doua exerciții distincte.
Prima parte propune aplecarea asupra unei serii extinse de modele sau clădiri de referință, care au fost alese și grupate urmărind 6 tipologii spațiale distincte: 1. Spațiu liniar, 2. Spațiu central, 3. Spațiu cameral, 4. Spațiu hipostil, 5. Curte interioară și 6. Portic (definite mai detaliat în textul asociat seriei de exemple).
Exercițiul propune înțelegerea noțiunii de spațiu (înțeles mai departe tot timpul cu sensul de spațiu arhitectural), ca substanță esențială și definitorie cu care operează arhitectura. În continuarea explorării spațiului, în partea a doua a exercițiului, se va alege una dintre clădirile deja studiate și va fi investigată mai îndeaproape, examinând-o ca pe un mentor.
Metoda de predare:
prelegerea, conversația, dezbaterea, exercițiul rapid
Mod de evaluare:
Evaluare continuă
Notare fază intermediară
Evaluare finală