Fișa disciplinei
- Departament:
- Bazele Proiectării de Arhitectură
- Titular:
- conf.dr.arh. Melania Dulămea
- Colectiv:
- https://www.uauim.ro/departamente/bp/grupe/
- Limba de predare:
- română
- Obiective:
- [de reprezentare arhitecturală] utilizarea, dezvoltarea și perfecționarea instrumentelor reprezentării arhitecturale de detaliu, inclusiv machetele complexe; cunoașterea și utilizarea secțiunii-perspectivă pentru reprezentarea sistemului constructiv-structural și a spațiului definit de acesta; descoperirea și utilizarea planului de acoperire ca mod de reprezentare a sistemului constructiv-structural și spațial; [analitice și critice] exersarea parcurgerii drumului invers: de la fotografie la intuirea/ schițarea a ceea ce este dedesubt/ înăuntru; aprofundarea caracteristicilor specifice principalelor sisteme constructiv-structurale precum și a implicațiilor spațiale ale acestora; formarea și dezvoltarea capacității de sintetizare a caracteristicilor specifice unui sistem structural-spațial și de operare cu acestea; înțelegerea noțiunilor de modul și spațiu modular și a implicațiilor spațiale ale acestora; înțelegerea noțiunilor de funcțiune și spațiu servit - spațiu servant precum și a implicațiilor spațiale ale acestora; [arhitectural spațiale] aprofundarea abilităților de asociere a sistemelor constructiv-structurale și a caracteristicilor și calităților specifice acestora unor intenții arhitecturale; explorarea și clarificarea diferitelor configurații spațiale specifice sistemelor modulare; înțelegerea terenului ca parte integrantă a proiectului și operarea cu relația dintre spațiu interior – spațiu exterior; înțelegerea și operarea cu relația dintre lumină și spațiu; [transversale] exersarea gândirii critice și a autonomiei în luarea deciziilor în dezvoltarea unui proiect arhitectural; exersarea gândirii creative.
- Conținut:
- Exercițiul 4(I) / SPAȚIU MODULAT. Modul, acoperire, lumină, funcțiune. Exercițiul pornește de la intuirea unui mod de acoperire și a unei structuri, pornind de la o fotografie aeriană a unei clădiri, a cărei identitate exactă nu importă. În etapa următoare este definit un modul spațial care devine mai apoi operant în configurarea unui spațiu cu o suprafață dată, căruia îi este atribuită o funcțiune.
- Metoda de predare:
- Corectură individuală, corectură colectivă la panou, prelegeri însoțite de prezentări multimedia, fișa de studiu, schița de proiect.
- Mod de evaluare:
- Proiecte: pe baza susținerii individuale a proiectului (judecata și notarea în juriul de atelier/catedră).
- Bibliografie minimală:
- Andrea DEPLAZES, Constructing Architecture. Materials, Processes, Structures. A Handbook, Birkhauser, 2005 Herman HERTZBERGER, Lessons for Students in Architecture, 010 Publishers, 2005 Louis KAHN, Essential Texts, W. W. Norton & Company, 2003 Peter ZUMTHOR, Thinking Architecture, Birkhauser, 2006