PID-144 Proiectare design și teoria proiectului (5.1)

Facultatea de Arhitectură de Interior / Design de Produs
anul V, sem 1, 2024-2025 | Disciplină obligatorie | Ore/săptămână: 2C+8P | Credite ECTS: 8
Fișa disciplinei:
FI-D PID-144 Proiectare design si teoria proiectului (5.1).pdf
Departament:
Proiectare de interior și design
Titular:
Răzvan Luscov
Obiective:
Simulare prediplomă (alegerea nevoii, documentare, enunțarea temei, propuneri conceptuale, machete de studiu)
Conținut:
Istoricul soluțiilor date nevoii specifice: evoluție, patente etc.
• Evidențierea tipurilor de produse existente pe piață (ce răspund nevoii respective): categorii, subcategorii și înscrierea tipului de produs ales într-una din aceste clase. Se vor evidenția cât mai clar punctele comune și deosebirile dintre acestea: public țintă, preț, durata de viață, protecția mediului etc. Se vor detecta la nivel funcțional avantajele unei categorii de obiecte față de altele.
• După ce a fost găsită categoria restrânsă de obiecte existente pe piață din care face parte obiectul propus, se vor analiza soluțiile diferiților producători și se va face un amplu studiu comparativ, pe mai multe criterii între produsele acestora (SWOT).
• Se va detalia, aprofunda, care este publicul țintă (categorie de vârstă, sex, categorii socio profesionale, categorii cultural geografice, categorie de venituri, preferințe etc). Din această analiză se stabilește profilul utilizatorului și care sunt caracteristicile pe care obiectul propus trebuie să le îndeplinească, în conformitate cu acest profil.
• Printr-un studiu cât se poate de complet (mai ales cu ajutorul internetului, al forumurilor, blogurilor, diferitelor organizații etc) se va încerca detectarea nemulțumirilor la un nivel cât mai mare de utilizatori (deci identificarea problemelor) și a dorințelor acestora (posibilități de îmbunătățire) față de produsele similare existentă pe piață.
Metoda de predare:
- Prezentări teoretice generale, susțineri la panou, corecturi individuale, îndrumare pe parcursul realizării proiectului, elaborarea unor fișe de documentare și prezentarea acestora, studii pe baza machetelor.
- Îndrumare continuă pe perioada realizării studiului
- Corecturi individuale și la panou
Mod de evaluare:
1. Aprecierea nivelului de documentare individuală – prezentarea fișelor de documentare - 20 %
2. Prezentarea și susținerea proiectelor de către studenți și aprecierea globală a muncii depuse de-alungul proiectului (caiet documentare, machetă, prezență și activitate pe parcurs, prezentare finală) - 20%
3. O planșă de prezentare care să conțină evoluția studentului pe parcursul semestrului (scara la alegere; planuri, secțiuni, desfăsurări, detalii, perspective, dezbatere la panou) - 40 %
Bibliografie minimală:
-Nikolaus Pevsner, Pioneers of Modern Design -from William Morris to Walter Gropius, ed. Penguin Books, New York, 1960;
-Victor Papanek, Design pentru lumea reală, ed. Tehnică, București, 1977;
-Bruno Munari, Da cosa nasce cosa, ed. Laterza, 2003;
-Neufert, Manualul arhitectului. Elemente de proiectare și construcție, ed. Iutus, 2004;
-Rudolf Arnheim, Arta și percepția vizuală -o pshihologie a văzului creator, ed. Polirom, 2011;
-Philip Meggs, Alston Purvis, Meggs' History of Graphic Design, ed. Wiley, 2005;
-Graham Pullin, Design Meets Disability, ed. Massachusetts of Technology, 2009; -Karl H. E. Kroemer, Extra-ordinary ergonomics: how to accommodate small and big persons, ed. Cooperation with the Human Factors and Ergonomics Society;
-A.Sachs, C.Banz, M.Krohn, Social Design: Participation and Empowerment, Lars Müller Publishers/Museum für Gestaltung Zürich, 2018;
-Andrew Shea, Ellen Lupton, Designing For Social Change: Strategies for Community-Based Graphic Design (Design Briefs), Princeton Architectural Press, 2012
-https://www.designcouncil.org.uk


-Nikolaus Pevsner, Pioneers of Modern Design -from William Morris to Walter Gropius, ed. Penguin Books, New York, 1960;
-Victor Papanek, Design for the Real World, Tehnica Publishing House, Bucharest, 1977;
-Bruno Munari, Da cosa nasce cosa, ed. Laterza, 2003;
-Neufert, The Architect's Manual. Design and Construction Elements, ed. Iutus, 2004;
-Rudolf Arnheim, Art and Visual Perception -A Psychology of the Creative Vision, ed. Polirom, 2011;
-Philip Meggs, Alston Purvis, Meggs' History of Graphic Design, ed. Wiley, 2005;
-Graham Pullin, Design Meets Disability, ed. Massachusetts of Technology, 2009; -Karl H. E. Kroemer, Extra-ordinary ergonomics: how to accommodate small and big persons, ed. Cooperation with the Human Factors and Ergonomics Society;
-A.Sachs, C.Banz, M.Krohn, Social Design: Participation and Empowerment, Lars Müller Publishers/Museum für Gestaltung Zürich, 2018;
-Andrew Shea, Ellen Lupton, Designing for Social Change: Strategies for Community-Based Graphic Design (Design Briefs), Princeton Architectural Press, 2012
-https://www.designcouncil.org.uk