UAUIM
Prima pagină | Universitatea | Informații publice | Admitere | Facultăți | Departamente | Doctorat | Cercetare | Sponsori | Contact

SFA-38 Management și marketing

Facultatea de Arhitectură de Interior / Design de Produs
An univ. 2019-2020
Departament:
Studiul Formei și Ambient
Titular:
conf.dr.arh. Carmen Dumitrescu
Obiective:

De la managementul proiectului la managementul carierei, la planul propriei afaceri și pozitionarea corecta pe piata – elementele de management și marketing sunt esentiale dezvoltarii profesionistului in arhitectura de interior și design. Cursul prezinta probleme actuale și tendinte in domeniul profesiei și se discuta modalitatile de adaptare eficienta la acestea și de generare de propuneri inovatoare. Cursul propus propune abordarea problematicii pe două nivele: nivelul teoretic, cu definirea unor concepte de bază și o imagine generală a domeniilor și nivelul pragmaticii, în care se discută elementele de aplicare a principiilor teoretice în practica profesiunii..

Conținut:

Titlul cursurilor

1 Curs introductiv. Management, marketing –noțiuni generale.
2. Management personal, strategii de cariera – obiective pe termen scurt, mediu și lung.
3. Management și leadership.
4. Teorii și stiluri de conducere.
5. Domenii ale managementului : m. resurselor, m.strategic, m. firmelor mici, m. de proiect.
6. Actualitati și tendinte in management: m. pt. dezvoltare durabila, m. de criza, m. inovatiei.
7. Managementul de design I. Notiuni generale, strategii de identitate.
8. Managementul de design II. Program de identitate.
9. Marketing: noțiuni generale.
10. Mijloace și tehnici de marketing. Studiul de piață.
11. Elemente de afaceri necesare arhitectului de interior/designerului
12. Antreprenoriat. Plan de afaceri. Pozitionare pe piata.
13. Identitate, imagine, comunicare în practica profesiei.
14. Globalizare: integrare și diferentiere - management și marketing in diverse arii geografice și culturale

14 Identitate, imagine, comunicare în practica profesiei.

Metoda de predare:

Prelegeri teoretice însoțite de materiale ilustrative. Studii de caz, exemple și aplicații diverse.

Mod de evaluare:

70% lucrări de parcurs, 30% examen.

Bibliografie minimală:

Lucrari de specialitate, carti, articole, documentare, accesibile la: biblioteca UAIM, INTERNET, Biblioteca Franceza, British Council, BCU, Biblioteca Academiei, Biblioteca Universitatii de Arta, etc.
Lista partiala de bibliografie:
Mielu Zlate Leadership și management
A. Purcarea, C. Niculescu, D. Constantinescu Management – elemente fundamentale
A. Ries, J.Trout Marketing warfare
B.Lee, S. Covey Principiul puterii
Carmen Dumitrescu Teorie si practica a comunicarii pentru arhitecti si designeri
Nic Peeling Manager de mare succes
Jamie Walters Marea putere a micii afaceri
Larry C. Farrell Cum sa devii antreprenor. Dezvolta-ti propria afacere
Alvin Toffler Previziuni premise
Steve Jobs Secretele inovatiei

Observații:

Abordarea și aplicațiile sunt adaptate structurii grupei și contextului general.

Un material de prezentare a Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” – informații despre admitere, programe de studii, facilități oferite, cercetare, burse și mobilități pentru studenți, alumni etc:
Brosura UAUIM.pdf [23MB]
Illustration by Laura Cristea and Cristina Popescu
Ten good reasons to study Architecture at UAUIM
Secția de Arhitectură în limba engleză:
https://architecture.uauim.ro/