UAUIM implementează proiectul Transformarea digitală a Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, contract de finanțare nr. 14020 din 16.09.2022, cod proiect 169368083, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, componenta C15, Reforma 5: „Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației”, Granturi pentru digitalizarea universităților.
Perioada de implementare 16 septembrie 2022 – 31 martie 2026.
Bugetul total al proiectului este 12.785.634,00 lei, exclusiv pentru echipamente digitalizare și servicii instruire (studenți, cadre didactice, cercetători și personal didactic auxiliar).
Cursuri gratuite de formare profesională la UAUIM.
Obiectivul general - Consolidarea capacității instituționale, pentru susținerea tranziției digitale bazate pe EPR, platformă educațională și infrastructură tehnologică (dotări) corespunzătoare, dublată de competențe digitale superioare ale comunității academice, care să promoveze etica și siguranța muncii în medii digitale, precum și pregătirea transformărilor necesare pentru ca UAUIM să devină o universitate deschisă.
Obiective specifice
OS1: Creșterea performanțelor în plan profesional precum și îmbunătățirea abilităților digitale în cadrul UAUIM, ale unui număr de min. 20 cadre didactice și a unui număr de min. 250 de studenți, prin realizarea unei platforme online, care să cuprindă 3 module pentru: 1. prezentarea temelor de proiect la nivelul departamentelor/atelierelor de proiectare, 2. jurizarea proiectelor de semestru/an și a probei specifice de atelier de proiectare, Schiță de Schiță, 3. jurizarea internațională a proiectelor de finalizare a studiilor disertație/prediplomă/diplomă, respectiv de instruire (training) pentru utilizarea platformei.
OS2: Creșterea performanțelor în plan profesional precum și îmbunătățirea abilităților digitale în cadrul Departamentului Bazele Proiectării, ale unui număr de min. 50 cadre didactice și a unui număr de min. 500 studenți, prin dotarea a 25 de ateliere (laboratoare de proiectare) cu mijloace tehnologice și prin furnizarea unor programe de instruire pentru tranziție digitală și adaptare la noile mijloace tehnologice.
OS3: Creșterea performanțelor în plan profesional precum și îmbunătățirea abilităților digitale în cadrul Departamentului Sinteza Proiectării, ale unui număr de min. 22 cadre didactice și a unui număr de min. 220 studenți, prin dotarea a 11 de ateliere (laboratoare de proiectare) cu mijloace tehnologice și prin furnizarea unor programe de formare pentru tranziție digitală și adaptare la noile mijloace tehnologice.
OS4: Creșterea performanțelor în plan profesional precum și îmbunătățirea abilităților digitale în cadrul Departamentului Științe Tehnice, ale unui număr de min. 23 de persoane, cadre didactice și a unui număr min. de 50 studenți, prin dotarea a 1 laborator de Fizica Construcțiilor, digitalizarea Bibliotecii de Materiale și dezvoltarea unei aplicații pentru studiu și documentare care să utilizeze resursele bibliotecii digitale, respectiv instruire pentru utilizarea laboratorului și bibliotecii.
OS5: Creșterea performanței și calității academice prin tehnologii și metode interactive de predare și examinare online în cadrul Departamentului Istoria & Teoria Arhitecturii și Conservarea Patrimoniului, ale unui număr de min. 24 cadre didactice și a unui număr min. de 200 studenți, prin dotarea cu echipamente/software a Laboratorului de digitizare, restaurare și conservarea patrimoniului al DITACP, respectiv prin instruire de utilizare a acestora și adoptarea de instrumente digitale pentru derularea activităților educaționale și examinarea studenților.
OS6: Creșterea performanțelor în plan profesional precum și îmbunătățirea abilităților digitale în cadrul Facultății de Urbanism pentru Departamentul Proiectare Urbană și Peisagistică și pentru Departamentul Planificare Urbană și Dezvoltare Teritorială, ale unui numar de min. 40 cadre didactice și a unui număr de min. 140 studenți, prin realizarea unui Laborator CAD și GIS, pentru proiectare urbană și analiză geospațială și dotarea a 5 ateliere (laboratoare de proiectare) și a unei săli de curs cu mijloace tehnologice, prin furnizarea unor programe de instruire pentru tranziție digitală și adaptare la noile mijloace tehnologice.
OS7: Creșterea performanțelor în plan profesional precum și îmbunătățirea abilităților digitale în cadrul Facultății de Arhitectură de Interior pentru Departamentului Studiul Formei Arhitecturale și pentru Departamentul Proiectare de Interior și Design, ale unui numar de min. 28 cadre didactice și a unui număr min. de 280 studenți, prin dotarea a 1 laborator BIM-Lab pentru proiectare asistată pe calculator, a 1 laborator Fab-Lab de fabricație asistată digital, dezvoltarea Atelierului Experimental “Mac Popescu” în direcția vizualizărilor virtuale, precum și dotarea a 8 ateliere (laboratoare de proiectare) și a 3 săli de curs.
OS8: Creșterea performanței și calității academice prin tehnologii și metode interactive de cercetare online în cadrul Departamentul pentru Managementul Cercetării, ale unui număr de min. 5 cadre didactice/cercetători și a unui număr min. de 20 studenți, prin dotarea HeritaDigi - Laborator pentru digitalizarea patrimoniului arhitectural și peisager.
OS9: Creșterea performanței și calității academice prin tehnologii și metode interactive de cercetare, informare și documentare online, în cadrul Departamentului de informare și documentare, ale unui număr de min. 28 cadre didactice și a unui număr min. de 280 studenți, prin realizarea Bibliotecii digitale și aplicației mobile BDAU, tehnologii RFID, Heritage mobile digital laboratory și furnizarea unor programe de instruire pentru tranziție digitală și adaptare la noile mijloace tehnologice.
OS10: Creșterea performanței și calității academice prin tehnologii și metode interactive de cercetare, informare și documentare online, Alte infrastructuri digitale, ale unui număr de min. 28 cadre didactice și a unui număr min. de 360 studenți, prin realizarea: 1. Administrativ - dotări rețea IntraNet și acces laboratoare UAUIM, 2. digitalizarea Erasmus+: programul de mobilități, practică și predare KA131-HEDn, 3. digitalizarea Școlilor Doctorale de Arhitectură (SDA) și Urbanism (SDU), 4.extindere platformă educațională (4 module)
Cursuri: