Ioana Vanda ISPAS
Toader POPESCU
Emil BURBEA

Diagnostic

In ciuda distantei mici fata de centru, zona este rupta de oras, ceea ce are ca rezultat o stare de semi-ruralilitate si un standard scazut de viata. Energiile sociale puternice ii confera identitate, dar nu sunt suficient canalizate. Prezenta liniei ferate si a industriei falimentare genereaza rupturi functionale si configurative care pot fi ameliorate prin reconvertire si reutilizare a terenului. Fara a oferi o strategie clara pentru zona, PUG-ul sugereaza posibilitatea unei dezvoltari viitoare de tip urban.

Propunem o separare a zonei in arii de influenta diferita, functie de raportul lor cu orasul. Configuratia acestor zone este data de inelele urbane trasate in planul urbanictic general. Inelul ii defineste aria de interes colectiv, orasul, nedezvoltat in partea sudica, urmand a-si recupera spatiile necesare mixitatii functionale ce sustin caracterul urban.

Intre cele doua inele definim o zona rezidentiala cu limite puternic marcate E-V si N-S. Acesteia dorim a-i stimula identitatea prin crearea unei retele de centre de cartier ierarhizate de un puternic nucleu ce se raporteaza permanent la fortele exterioare zonei. Colturile cartierului devin puternice centre de servicii la nivel de oras, in permanenta relatie de influentare a centrului de identificare.

Pentru a ancora cartierul in viata orasului propunem o relatie directa n-s dinspre calea Ferentarilor inspre Parcul Carol. Pararel cu aceasta artera va functiona un tramvai-punga ce va fluidiza transportul social si cultural. Inspre oras acesta isi va avea statiile pe actuala linie ferata, momentan abandonata vietii sociale. Acestea vor avea rolul de a coagula interesul rezidentilor catre centru, spatiile aferente liniei urmand a fi umplute treptat cu puncte comerciale, terase, spatii pentru loizir- intr-un cuvant, de comportament.

Zona periferica va fi destinata intereselor infrastructurale ale orasului, configurarea ei trebuind a tine cont numai de normele specifice fiecarei functiuni.