Burse 2024-2025

Publicat 20 septembrie 2024, actualizat 9 decembrie 2024
9 decembrie 2024

Datorita unor erori materiale, la listele de bursieri 2024-2025 - au loc urmatoarele modificari:

Se scot din lista de bursieri :

Acesti studenti beneficiau de bursa sociala, dar ocupau loc cu taxa.

Din lipsa de fonduri din venituri proprii, in anul universitar 2024 - 2025 nu se acorda burse pentru studentii care ocupa loc cu taxa.

Se introduc in lista de bursieri :

Modificarile au fost aprobate de Consiliul de Administratie si Senat.

Noii studenti bursieri, sunt rugati sa trimita urgent mail la social , pe adresa mgherghe.iaim@yahoo.com cu mentiunile:

28 noiembrie 2024

In anul universitar 2024 / 2025, conform noii Legi a invatamantului superior nr.199 / 2023, a Ordinului Ministrului Educatiei nr. 6463 / 02.10.2023 - criterii generale de acordare burse si altor forme de sprijin material pentru studentii si cursantii din invatamantul superior de stat, invatamant cu frecventa si a Ordinului Ministrului Educatiei nr. 7296 / 24.10.2024

In UAUIM se vor acorda urmatoarele categorii de burse:

Cuantumul burselor in anul universitar 2024/2025 cf. Decizie 1416 / 12.11.2024, este:

Incasarea burselor de catre studenti, se va face numai prin virament bancar, cf Decizie 373/21.06.2017

Conturile trebuie sa fie deschise la BRD sau FIRST BANK (fost Piraeus Bank). Cu aceste banci are universitatea incheiate conventii pentru plata drepturilor studentilor (burse si transport local de suprafata).

Studentii care se regasesc pe liste, sunt rugati sa transmita urgent, online sau sa se prezinte la Social cu: extras de cont sau alt document bancar, din care sa reiasa ca sunt titularii contului si IBAN-ul

Se vor trimite / preda obligatoriu (in textul mailului sau inscris pe extrasul de cont);

Studentii straini, care si-au actualizat conturile la banci, vor transmite obligatoriu CNP-ul care este inscris in Contractul cu banca!

Data limita de trimitere / predare a extraselor de cont: 05.12.2024

adresa mail: mgherghe.iaim@yahoo.com

Extras Metodologie acordare burse in UAUIM:

Criterii specifice de acordare a burselor

1. Fondul de burse destinat burselor de performanta (I si II) se repartizeaza facultatilor, proportional cu numarul studentilor inmatriculati in anul universitar in curs, in regim bugetat, in care este inclus, acolo unde este cazul, si locul subventionat rezervat etniei rrome.

2. Fondul de burse alocat facultatilor este repartizat pe specializari si ani de studii, proportional cu numarul de studenti bugetati, din facultatea respectiva.

3. Bursele de performanta se atribuie in ordinea descrescatoare a mediilor generale obtinute in anul anterior de studiu, in limita fondului de burse alocat facultatii/specializarii – sectiei.

Criterii de departajare a studentilor beneficiari de burse

In cazul in care sunt mai multi studenti cu aceeasi medie, dar fondul de burse alocat anului, proportional cu numarul de studenti de pe locurile subventionate, este limitat si nu toti studentii cu aceeasi medie pot beneficia de bursa, departajarea acestora se face astfel:

a) - pentru studentii din anul I – departajarea se face in baza notei obtinute la proba la admitere: desen, caiete de teste.

b) – pentru studentii din anii mari ( incepand cu anul 2 de studiu), departajarea acestora se face dupa media anuala ponderata, la Proiectare (de arhitectura si de specialitate).

Conform legislatiei in vigoare fondurile pentru burse si si protectie sociala a studentilor se aloca in functie de numarul de studenti inmatriculati pe locuri fara taxa de studii;

In anul universitar 2024-2025, din lipsa de fonduri din venituri proprii ale universitatii, studentii care ocupa loc cu taxa nu beneficiaza de burse.

20 septembrie 2024

Metodologie acordare burse UAUIM 23.09.2024.pdf

Studentii care solicita burse sociale in anul universitar 2024 - 2025, vor trimite documentatia necesara fiecarui tip de bursa: orfani, familii monoparentale, plasament...; cazuri medicale; dupa venitul mediu net lunar pe membru de familie (acestea sunt necesare intocmirii dosarului de bursa sociala):

Documentatie burse sociale

a) Cerere tip acordare bursa sociala / ocazionala ;

b) CI/BI, certificate nastere student;

c) Carnet student vizat la zi (pt anul universitar in curs)

d) Declaratie pe proprie raspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obtinute pe ultimele 12 luni anterioare depunerii cererii (octombrie 2023 - septembrie 2024) , realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit – Anexa 1;

e) Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectarii criteriilor de acordare a bursei(acordul studentului si al membrilor familiei – parinti si frati/surori care au implinit 18 ani dar care mai urmeaza o forma de invatamant) – Anexa 2 si Anexa 3;

f) Adeverinte de venit pentru anul 2023 si anul 2024 emise de ANAF din localitatea de domiciliu pentru student si toti membrii majori ai familiei frati/surori care sunt majori dar urmeaza o forma de invatamant cu frecventa si pentru parinti.

Daca un parinte lucreaza in unitati in care veniturile sunt secretizate si nu apar in venituri la ANAF, se vor trimite adeverinte cu venitul net realizat pe ultimele 12 luni anterioare depunerii cererii pentru obtinerea unei burse sociale – de la locul de munca (octombrie 2023 - septembrie 2024).

La stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie se iau in calcul toate veniturile nete cu caracter permanent realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit.

g) In caz de suspiciuni rezonabile, comisia de evaluare a cererii pentru acordarea bursei sociale poate solicita studentului sa prezinte raportul de ancheta sociala, din care sa reiasa situatia exacta a familiei.

Ancheta sociala este obligatorie in cazul in care nimeni din familia studentului, incluzandu-l si pe acesta, nu realizeaza venituri sau cel putin un parinte al studentului lucreaza sau domiciliaza in strainatate.

h) Copii dupa certificatele de nastere si BI/CI ale fratilor/surorilor;

i) Adeverinte de elev / student ale fratilor / surorilor care urmeaza o forma de invatamant;

j) Copii dupa certificatul/certificatele de deces ale parintelui/parintilor, de pe actele de stare civila; decizia Instantei de mentinere a starii de arest; Hotarari judecatoresti din care sa reiasa ca studentul solicitant de bursa sociala se incadreaza in una din urmatoarele situatii: familie monoparentala (parinti divortati, plasament….sintagma “familie monoparentala”); Raportul de ancheta sociala in cazul parintilor disparuti, daca este cazul;

k) Actele de stare civila / decizia instantei de mentinere a starii de arest / raportul de ancheta in cazul parintilor disparuti;

l) Certificatul medical de la un medic de specialitate(formular A5), altul decat medicul de familie, in care sa se prezinte evolutia bolii si tabloul clinic al problemei medicale de care sufera si care se incadreaza in prevederile art.10 alin. (9) lit. b) sau certificatul de incadrare in grad de handicap.

Documentatie necesara - Burse burse sociale pe criterii medicale:

Certificatul medical va fi vizat obligatoriu de medicul cabinetului de medicina generala al UAUIM. Cabinetul medical se afla in urmatoarea locatie:

Camin studentesc C1 - Tei - parter
Bd. Lacul Tei nr. 118A
Dr. Robciuc Ruxandra
tel: 021 313 8249

Beneficiari burse sociale medicale: Studenti bolnavi de: tuberculoză, care se află în evidența unităților medicale, pe perioada tratamentului tuberculostatic, diabet insulinonecesitant, boli maligne, sindroame de malabsorbție severe, boală cronică de rinichi în program de dializă, astm bronșic persistent moderat sau sever, epilepsie grand mal, cardiopatii congenitale, hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiu F3 sau F4), glaucom, miopie gravă, boli imunologice autoimune forme severe, boli rare, tulburări din spectrul autist, boli hematologice severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente, surditate bilaterală, fibroză chistică, cei infectați cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA și cei cu deficiențe locomotorii severe, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie.

Modalitatea de depunere a dosarelor (care vor include toate documentele justificative) va fi on line - serviciul social, adresa: social@uauim.ro sau mgherghe.iaim@yahoo.com

Dosarele se depun in luna octombrie 2024, astfel:

Necesitatea prezentarii unor documente lipsa din dosar, sau unele clarificari la actele depuse, va fi comunicata individual fiecarui student solicitant al unei burse sociale, de catre serviciul social, in momentul prelucrarii dosarului.

Obligatoriu, pe cereri se va trece: nr. matricol si adresa de mail.

Prezentarea unor documente (care se dovedesc a fi false), in scopul obtinerii bursei sociale, atrage restituirea bursei incasata necuvenit, raspunderea penala si implicit exmatricularea studentului.

Cererile tip pt. obtinerea unei burse sociale, declaratia si acordul prelucrare date, se descarca de pe site.

Informatii suplimentare referitoare la obtinerea bursei sociale, se pot solicita on line la serviciul social - social@uauim.ro, mgherghe.iaim@yahoo.com