UAUIM
Prima pagină | Universitatea | Informații publice | Admitere | Facultăți | Departamente | Doctorat | Cercetare | Sponsori | Contact
COMPLEX DE CAZARE ȘI SERVICII – HOTEL URBAN 4 ****

COMPLEX DE CAZARE ȘI SERVICII – HOTEL URBAN 4 ****

Coordonator: Atelier Prof. dr. arh. Călin Irimescu, Conf. dr. arh. Petru Gheorghiu
Prezentare: Lect. dr. arh. Daniel Comșa

ARGUMENT

Organizația Mondială a Turismului definește „turistul” ca persoana care „calatorește și petrece un timp într-un spațiu în afara celui obișnuit, pentru o perioadă mai lungă de 24 de ore, dar nu mai mult de un an consecutiv, în scopul relaxarii, afaceri sau alte activități din care nu rezultă remunerație în locul desfașurării lor”. Liga națiunilor descrie în 1936 turistul străin ca fiind “cineva care călătorește în străinătate pe o durată de cel puțin 24 de ore” iar Organizația Națiunilor Unite completează în 1945 afirmația, precizând durata maximă a șederii: 6 luni. Hunziker si Krapf, in 1941, defineau turismul ca „suma fenomenelor si relațiilor care derivă din deplasarea și rămânerea într-un loc a non-rezidenților, atât timp cât acest lucru nu rezultă în rezidența permanentă și nu este relaționat cu câțtiguri financiare”. In 1976, explicarea noțiunii de către Societatea Turismului din Anglia era: „Turismul este deplasarea temporară, pe termen scurt, a persoanelor, cu destinație în afara spațiilor în care își desfășoară în mod normal viața și activitatea, deplasare corelată cu activitățile desfașurate în timpul șederii. Include deplasarea în orice scop.” In 1981, Asociatia Internationala a Experților Știițifici în Turism definește turismul ca suma activitaților alese voluntar și desfășurate în afara spațiului casei. Natiunile Unite, în studiul „Recomandări asupra statisticilor în turism: turism domestic” din 1994, clasifica trei forme de turism. Prima forma este turismul domestic, care implica deplasări ale rezidenților unei țări în interiorul țării respective. „Inbound turism” desemnează non-rezidenții care vin în țara respectivă. A treia categorie o reprezintă „outbound turism”, care implică rezidenții acelei țări, care se deplasează într-o țară straină. UN a identificat categorii secundare, care derivă din primele trei: turismul intern, care este suma turismului domestic cu „inbound turism”, turismul național, care îl combină pe cel intern cu „outbound turism” și, turismul internațional, care reunește „inbound turism” cu „outbound turism”

DATE GENERALE DE TEMĂ

Hotelul este structura de primire turistică amenajată în clădiri sau în corpuri de clădiri, care pune la dispoziție turiștilor camere, garsoniere sau apartamente dotate corespunzător, asigură prestări de servicii specifice și dispune de hol de primire (recepție) și de spații de alimentație în incintă. Hoteluri de lux (4 – 5 stele) sunt amplasate ultracentral, lângă locurile simbol ale orașelor. De mule ori numele hotelului cuprinde numele acelui loc. Se face o diferențiere între camere după vederea către oraș. Tendințele actuale sunt de personalizare a hotelului prin amenajarea într-o clădire veche și / sau printr-un concept de amenajare – Design Hotel sau Hotel Boutique. Hoteluri pentru seminarii “Convention Hotels”:Sunt caracterizate prin dotări pentru conferințe și seminarii – săli de conferințe, săli multi funcționale, spații pentru întâlniri, expoziții, birouri de închiriat. La aceste dotări se pot adăuga și cele de sport si loisir. Sunt în general amplasate în noile dezvoltări din centrele orașelor lângă centrele de expoziții (târguri) și afaceri, având o foarte bună legătură cu infrastructura de transport. Pe durata evenimentelor hotelul funcționează la capacitate maximă. Criteriul de bază în organizarea spațială este flexibilitatea. Spațiile pentru conferințe și întâlniri presupun un aparat separat de acces și primire și sali care funcționează ca foyer și/sau expoziții. Hoteluri pentru seminarii de capacitate mare pot găzdui mai multe evenimente simultan. Separarea sălilor de conferințe precum și a restaurantelor este necesară. Pentru că numărul de participanți variază de la un eveniment la altul se impune o concepție flexibilă a spațiilor pentru conferințe și a holurilor adiacente. Hotelul categoria 4**** presupune nu numai spații corespunzătoare dar și servicii pe măsură. La interior se va acorda o atenție deosebită spațiilor de reprezentare – recepție: hol de recepție cu tejghea și birouri de recepție, așteptare – discuții, spații de alimentație – bar, restaurant, salon de mic dejun, sală multifuncțională cu acces din oficii, săli de întâlniri, eventual o sală de conferințe cu anexele de rigoare, mic comerț specific funcțiunii (presă, schimb valutar, flori, cadouri – artizanat, etc.). Deasemenea, opțional, hotelul poate avea spații de sport – întreținere: fitness, squash, saună, masaj, cosmetică, cu anexele aferente. Se va acorda atenție spațiilor destinate personalului de servire, numeros la acest tip de hotel, precum și circulațiilor de serviciu, pe verticală și pe orizontală, a relațiilor spații publice – spații de serviciu (room – service), ținând cont de cantitatea și calitatea serviciilor cerute de gradul de confort propus. Se va ține cont de raportul camera de serviciu/nivel/număr de camere de cazare servite la 4****, de poziționarea altor anexe necesare personalului de serviciu: depozite de zi și de inventar (spălătoria de lenjerie va funcționa în afara hotelului), oficii, vestiare, alte funcțiuni care să permită buna funcționare a hotelului. Camerele de cazare vor fi de două locuri, single și apartamente, dimensionate și dotate conform gradului de confort cerut de temă. Hotelul va beneficia de parcări și accese auto pentru clienți și de serviciu, supraterane și în subsol(uri) – calculate conform normelor în vigoare. Se cere deasemenea studierea atentă a datelor PUG-ului pentru zona respectivă și a prevederilor Codului Civil pentru o corectă evaluare a posibilităților de amplasare a construcției. Cazare – unitățile de cazare vor fi structurate astfel (cifrele au caracter orientativ): 15% camere cu un pat, 80% camere duble, 5% apartamente. Holul de acces se va dimensiona conform normativului și va cuprinde: spațiu și birouri de recepție, zona de așteptare, spații comerciale, agenție de turism, cabine telefonice, birou schimb valutar, spațiu seif, camera de bagaje, camera de supraveghere. Spațiile pentru administrarea hotelului se vor amplasa în legătură cu holul. În distribuția spațiilor se va urmări ca din zona holului să existe accese facile către celelalte zone funcționale (bar, restaurant, centrul de conferințe, piscina, centru fitness). Pentru persoanele cu handicap locomotor se vor prevedea dotări corespunzătoare. Se va asigura un acces direct din zona de parcare subterană. Spațiile destinate alimentației publice vor cuprinde: un bar hol central sau în legătură directă cu zona bucătăriei – băuturi, cu garderoba și grupuri sanitare proprii, restaurant(e), salon mic – dejun, cofetărie (cu acces direct din exterior), club, bucătărie (dimensionată conform normelor, pentru a servi toate spațiile de alimentație publică enumerate mai sus, precum și sala multifuncțională, sălile de reuniune și serviciul în cameră, amplasată de preferință la parter, aprovizionată printr-o curte de serviciu la parter sau subsol).

Proiecte în cadrul acestei teme:

Loredana Salavastru
Atelier: Gheorghe Rosu
Andreea Onu
Atelier: Gheorghe Rosu
Un material de prezentare a Universității de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” – informații despre admitere, programe de studii, facilități oferite, cercetare, burse și mobilități pentru studenți, alumni etc:
Brosura UAUIM.pdf [23MB]
Illustration by Laura Cristea and Cristina Popescu
Ten good reasons to study Architecture at UAUIM
Secția de Arhitectură în limba engleză:
https://architecture.uauim.ro/