SFA-38 Management și marketing

Facultatea de Arhitectură de Interior / Arhitectură de Interior
anul IV, sem 1, 2023-2024 | Curs la alegere | Ore/săptămână: 2C | Credite ECTS: 2
Departament:
Studiul Formei și Ambient
Titulari:
arh. Yvonne Toader (D4)
arh. Yvonne Toader (I4, M3)
Obiective:
De la managementul proiectului la managementul carierei, la planul propriei afaceri și poziționarea corectă pe piață – elementele de management și marketing sunt esențiale dezvoltării profesionistului în arhitectura de interior și design. Cursul prezintă teme actuale și tendințe pe subiect, se discuta modalitățile de adaptare eficientă și de generare de propuneri inovatoare. Cursul propune o abordare pe două nivele: nivelul teoretic (cu definirea unor concepte de bază și o imagine generală a domeniilor) și nivelul pragmatic în care se discută aplicativitatea principiilor teoretice.
Conținut:
Titlul cursurilor

1.Introducere în Marketingul afacerii de proiectare
2.Instrumente de Marketing
3.Piața și Poziționarea în piață
4.Marketing mix pentru birourile de proiectare
5.Branding și identitate vizuală pentru birourile de proiectare
6.Relația cu clienții și fidelizare
7.Măsurarea și analiza performanței de marketing
8.Etică și responsabilitatea socială în marketingul birourilor de proiectare
9.Introducere în managementul birourilor de proiectare
10.Fundamentele afacerii de proiectare
11.Gestionarea proiectelor
12.Etică și responsabilitatea socială în managementul birourilor de proiectare
13.Managmentul echipei de proiectare
14.Dezvoltarea profesională și creșterea afacerii
Metoda de predare:
Prelegeri teoretice însoțite de materiale ilustrative. Studii de caz, exemple și aplicații diverse.
Mod de evaluare:
70% lucrări de parcurs, 30% examen.
Bibliografie minimală:
Lucrari de specialitate, carti, articole, documentare, accesibile la: biblioteca UAIM, Internet, Biblioteca Franceza, British Council, BCU, Biblioteca Academiei, Biblioteca Universitatii de Arta, etc.

Al Ries, Jack Trout: Marketing warfare
David Koren: Architect's Essentials of Marketing
Carmen Dumitrescu: Teorie si practica comunicarii pentru arhitecti si designeri
Harold Linton: Marketing for Architects and Designers
Jamie S. Walters: Marea putere a micii afaceri
Larry C. Farrell: Cum sa devii antreprenor. Dezvolta-ti propria afacere
Mielu Zlate: Leadership și management
Phillip Kotler, Kevin Lane Keller, Mairead Brady, Malcolm Goodman, Torben Hansen: Marketing Management
Robert B. Cialdini, Influence- The Psychology of Persuasion
Observații:
Abordarea și aplicațiile sunt adaptate structurii grupei și contextului general.